مهاجرت به فرانسه 2023
نوشته شده توسط : دانتل

مهاجرت به فرانسه رویای بسیاری از افرادی است که قصد زندگی در کشورهای خارجی را دارند. با توجه به صنعتی بودن فرانسه موقعیت‌های شغلی متعددی در این کشور فراهم است. افراد متقاضی می‌توانند با روش‌های متعدد و با توجه به شرایط خود اقدام به مهاجرت نمایند. پس از دریافت ویزا در صورت واجد شرایط بودن می‌توانید اقامت دائم فرانسه را به دست آورید. با توجه به تنوع روش‌های مهاجرتی لازم است که آگاهی کامل در این زمینه داشته باشید تا بتوانید به درستی اقدام کنید. برای کسب اطلاع این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و یا با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.

 منبع: مهاجرت به فرانسه

 

مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری با امکانات بسیار بالاست و به دلیل سیستم آموزشی قوی، امکانات رفاهی و موقعیت‌های شغلی متعدد به یکی از قطب‌های مهاجرتی تبدیل شده است. فرانسه یک کشور صنعتی و توسعه یافته است و شهروندان آن از امکانات عالی برای زندگی برخوردارند.

افراد می‌توانند با روش‌های متعدد همچون تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری و… به این کشور مهاجرت کنند و پس از مدتی اقامت دائم خود را نیز دریافت نمایند. زبان رسمی این کشور فرانسوی است و اکثر افراد به این زبان صحبت می‌کنند. به همین دلیل بهتر است برای مهاجرت به فرانسه زبان فرانسوی بلد باشید.

 

مزایای مهاجرت به فرانسه

دلیل مهاجرت بسیار زیاد به کشور فرانسه مزایای بسیار زیاد آن است. شرایط اقتصادی مناسب و امکانات رفاهی عالی از دلایل اصلی مهاجرت به فرانسه است. برخی دیگر از مهم٬ترین مزایای مهاجرت به فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

  • بیمه درمانی این کشور اکثر خدمات درمانی را شامل می‌شود و به تمامی ساکنان تعلق می‎‌گیرد. هزینه‌ خدمات درمانی با استفاده از بیمه فرانسه تا حد بسیار زیادی پوشش داده می‌‎شود.
  • هزینه زندگی نسبت به کشورهای دیگر همچون آمریکا و انگلیس ارزان‌تر است.
  • ساعات کاری در فرانسه زیاد نیست و افراد می‌توانند در کنار کار و کسب درآمد برای خود و خانواده‌شان نیز زمان بگذارند.
  • کشور فرانسه از آب و هوای بسیار خوب و متعادلی برخوردار است.
  • ویزای فرانسه بسیار با ارزش است و با استفاده از آن و مهاجرت به فرانسه افراد می‌توانند به کشورهای دیگر (سوئیس، سوئد، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال) نیز سفر کنند.
  • امنیتی شغلی در فرانسه حرف اول را می‌زند و کارفرمایان برای اخراج باید دلایل بسیار محکمی داشته باشند.
  • غذاها و خوراکی‌های کشور فرانسه بسیار معروف است و مهاجران می‌توانند با خوردن این غذاها تجربه بی نظیری را به دست آورند.
  • با توجه به ثبات قیمت، خرید ملک در این کشور بسیار سودده است و گزینه‌ای عالی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود.
  • کارآفرینان با حمایت دولت می‌توانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و ایجاد اشتغال نمایند.

 

معایب مهاجرت به فرانسه

در کنار تمامی مزایا، مهاجرت به فرانسه معایبی هم دارد که بعضا می‌تواند بسیار مشکل ساز باشد. به همین دلیل ضروری است که متقاضایان مهاجرت به فرانسه از معایب آن نیز اطلاع داشته باشند تا با آگاهی بیش تری تصمیم بگیرند. معایب مهاجرت به فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

  • فرایند تمدید ویزا برای مهاجران بسیار سخت و زمان بر است.
  • قانون مالیات در فرانسه بسیار سخت و سنگین است.
  • مهاجران برای برقراری ارتباط بایستی حتما زبان فرانسوی بلد باشند و یادگیری این زبان نیز یک چالش محسوب می‌شود.
  • اعتصابات سراسری و اعتراضات در فرانسه بسیار زیاد و گسترده است و می‌تواند در اشتغال و کسب درآمد ایجاد مشکل کند.
  • خانه‌ها در فرانسه بافت قدیمی دارند و معمولا نوسازی نشده‌اند. همین خانه‌های قدیمی اجاره زیادی نیز دارند.
  • هزینه‌های زندگی در پاریس نسبت به کشورهای دیگری همچون آمریکا ارزان قیمت‌تر است اما با این حال جز کشورهای گران قیمت قرار می‌گیرد و ممکن است مهاجران (مخصوصا ایرانیان) در این زمینه با مشکل مواجه شوند.

 

شرایط مهاجرت به فرانسه

همانطور که گفته شد برای مهاجرت به فرانسه روش‌های متعددی وجود دارد و هر فرد با توجه به روش مهاجرتی خود باید شرایط مختلفی را داشته باشد. به طور کلی برای مهاجرت به این کشور (مخصوصا روش تحصیلی) باید زبان فرانسوی بلد باشید و حداقل مدرک B2 را ارائه دهید.

همچنین با توجه به گران بودن کشور فرانسه، داشتن تمکن مالی نیز از دیگر شروط عمومی مهاجرت به فرانسه است. میزان تمکن مالی با توجه به روش مهاجرت متفاوت است.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت نیز با توجه به راه مهاجرتی شما متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی برخی مدارک مهم برای مهاجرت وجود دارد که به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت دارای اعتبار
  • مدارک شخصی و هویتی
  • مدارک تحصیلی و ریز نمراه به صورت ترجمه شده
  • داشتن سابقه کار
  • نامه گردش حساب برای اثبات تمکن مالی
  • فیش واریز پرداخت هزینه‌های مورد نیاز برای مهاجرت به فرانسه

 

مهاجرت با ویزای تحصیلی فرانسه

دانشگاه‌های فرانسه از رنکینگ بسیار خوبی برخوردارند و با تحصیل در سیستم آموزشی این کشور فارغ التحصیلان می‌توانند به خوبی برای بازار کار آماده شوند و شغلی مناسب و زندگی عالی برای خود مهیا کنند. اعتبار مدارک دانشگاه‌های فرانسه بسیار بالاست به طوری که در اکثر کشورهای جهان مورد قبول واقع می‌شود.

در دانشگاه‌های فرانسه امکان تحصیل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. کشورهای خارج از اتحادیه اروپا همچون ایران برای تحصیل در این کشور باید حتما ویزای تحصیلی دریافت نمایند. مهاجرت به فرانسه و تحصیل در مقطع کارشناسی ۳ تا ۴ سال، در مقطع ارشد ۲ سال و در مقطع دکتری ۴ سال به طول می‌انجامد.

 

زبان تحصیل در فرانسه

تحصیل در کشور فرانسه به دو زبان فرانسوی و انگلیسی امکان پذیر است. اما نکته بسیار مهم این است که دانشگاه‌های دولتی تنها به زبان فرانسوی دروس را ارائه می‌دهند. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی بسیار ارزان قیمت است. ارائه دروس به زبان انگلیسی مختص دانشگاه‌های خصوصی است که شهریه بسیار گران قیمت تری دارند.

 

مهاجرت به فرانسه | هزینه تحصیل در فرانسه

همانطور که اشاره شد، هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی فرانسه بسیار متفاوت است. هزینه تحصیل در هر دانشگاه (حتی بین دانشگاه‌های دولتی) فرق می‌کند اما به طور کلی می‌توان هزینه‌ای در حدود ۲۷۸۰ یورو برای دانشگاه‌های دولتی و۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ یورو برای دانشگاه‌های خصوصی برآورد کرد. رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل نیز در میزان شهریه بسیار تاثیرگذار هستند.

 

مزایای تحصیل در فرانسه

علاوه بر سیستم آموزشی عالی و اعتبار مدرک دانشگاه‌های فرانسه، مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور مزایای دیگری نیز دارد. دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل به ۲۰ ساعت کار در هفته بپردازند. کار پاره وقت و کسب درآمد به یورو به کاهش هزینه‌های زندگی کمک می‌کند.

همچنین پس از فارغ التحصیلی نیز می‌توانید با درخواست برای ویزای جستجو کار یک سال در این کشور بمانید تا کاری برای خود پیدا کنید. استخدام و مشغول شدن به کار در فرانسه، دریافت ویزای کاری را با خود به همراه دارد.

 

شرایط و مدارک دریافت ویزای تحصیلی

برای تحصیل در کشور فرانسه باید پذیرش از یک دانشگاه معتبر و ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید. در مرحله اول باید مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه ارسال نمایید تا پذیرش دریافت کنید. پس از آن بایستی مدارک مورد نیاز را به سفارت ارائه دهید تا ویزای تحصیلی برای‌تان صادر شود. مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی به شرح زیر می‌باشد.

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک تحصیلی مقطع قبلی به صورت ترجمه شده
  • مدرک توانایی مالی برای پرداخت هزینه های مهاجرت به فرانسه
  • مدرک زبان
  • برگه سلامت
  • مدرک عدم سو سابقه
  • فیش پرداخت هزینه ویزا (تقریبا ۱۰۰ یورو)

 

مهاجرت با ویزای کاری فرانسه

افراد دارای مهارت و استعداد در حوزه‌های شغلی مختلف می‌توانند ویزای کاری دریافت کرده و به فرانسه مهاجرت کنند. البته دریافت ویزای کاری معمولا کار راحتی نیست چراکه مراحل سختی دارد. مهم‌ترین شرط مهاجرت به فرانسه با ویزای کاری دریافت جاب آفر از کارفرمایان است.

اما کارفرماها برای استخدام نیرو باید ابتدا برای افراد فرانسوی آگهی استخدام منتشر کنند. در صورت پیدا نشدن نیروی کاری متخصص در فرانسه به مدت سه ماه، کارفرما باید برای جذب نیرو از متخصصان اتحادیه اروپا آگهی منتشر کند.

تنها در صورت پیدا نشدن نیروی کار مناسب مجاز به جذب نیرو از متخصصان خارج از اتحادیه اروپا هستند. پس از دریافت جاب آفر افراد می‌توانند برای دریافت ویزای کاری اقدام نمایند. توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای کاری بایستی مدرک زبان فرانسوی داشته باشید. داشتن سابقه کار، مدرک تحصیلی بالا و شرایط سنی نیز شانس دریافت جاب آفر و ویزای کاری را افزایش می‌دهد.

 

روش‌های دریافت ویزای کاری فرانسه

افرادی که متقاضی مهاجرت به فرانسه از طریق دریافت ویزای کاری هستند، دو راه پیش رو دارند. روش‌های دریافت ویزای کاری فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

 

دریافت جاب آفر

همانطور که در بالا گفته شد دریافت جاب آفر اولین راه مهاجرت به فرانسه با ویزای کاری است. برای این منظور یک کارفرمای فرانسوی بایستی برای شما دعوت نامه بفرستد تا از این طریق بتوانید ویزای خود را از سفارت دریافت کنید. ویزای کاری با جاب آفر یک سال اعتبار دارد.

 

ویزای کاری مهارت

افراد با استعداد و ماهر در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اقتصادی می‌توانند اقدام به دریافت این ویزا کنند. این ویزا ۴ سال اعتبار دارد و علاوه بر خود فرد برای خانواده او نیز (همسر و فرزندان) ویزای همراه صادر می‌شود.

 

برای عضویت در کانال اطلاع رسانی می توانید بر روی متن کانال تلگرام مشاوره تحصیلی کلیک کنید و یا در سرچ تلگرام عبارت ” مشاوره تحصیلی دانتل کو ” بنویسید و عضو شوید.

 

 

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کشور فرانسه یکی دیگر از روش‌های مهاجرت است. کشور فرانسه از سیستم اقتصادی بسیار خوبی برخوردار است و نرخ تورم در این کشور بسیار پایین است. ثبات قیمت در فرانسه باعث شده است که بسیاری از افراد پول خود را در این کشور سرمایه گذاری کنند تا هم به سود برسند و هم اقامت این کشور را به دست آورند.

در واقع می‌توان گفت که در صورت داشتن سرمایه این روش راحت ترین راه برای مهاجرت به فرانسه است. برای سرمایه گذاری روش‌های زیادی وجود دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

ثبت شرکت

برای ثبت شرکت در کشور فرانسه باید یک طرح تجاری قوی داشته باشید. طرح تجری یا بیزینس پلن نشان می‌دهد که شما چه برنامه‌ تجاری و اقتصادی دارید و آیا این روش منجر به سوددهی و رشد اقتصادی فرانسه می‌شود یا خیر. میزان سرمایه برای ثبت شرکت به طرح تجاری شما بستگی دارد.

اما به طور کلی باید در حدود ۳۳ تا ۳۷ هزار یورو سرمایه داشته باشید. در صورت قبول شدن طرح تجاری ویزای ۱ ساله برای شما صادر می‌شود. این ویزا تا ۵ سال پس از مهاجرت به فرانسه قابل تمدید است. پس از پایان اعتبار ویزا نیز در صورت دارا بودن شرایط می‌توانید اقامت دائم و تابعیت فرانسه را دریافت کنید.

 

تمکن مالی یا خود حمایتی

روش تمکن مالی یکی دیگر از روش‌های سرمایه گذاری است. برای دریافت ویزا از این طریق باید سرمایه زیادی در حدود ۴۰ هزار یورو داشته باشید. با این پول هیچ تجارت و کسب و کاری در فرانسه ایجاد نمی‌شود و سرمایه شما تنها در حساب بانکی‌تان باقی می‌ماند. در صورتی که با خانواده خود به فرانسه مهاجرت کرده‌اید، باید علاوه بر ۴۰ هزار یورو، برای همسر خود نیز ۲۰ هزار و فرزندان نیز هر یک ۱۰ هزار یورو سرمایه داشته باشید.

با دریافت ویزای تمکن مالی ویزای ۱ ساله برای‌تان صادر می‌شود و تا ۵ سال نیز قابل تمدید است. پس از ۵ سال نیز می‌توانید در صورت دارا بودن شرایط اقامت دائم دریافت کنید. در این مدت شما و فرزندان‌تان از امکان تحصیل رایگان برخوردار هستید.

مدرک زبان و شرط سنی برای دریافت ویزای تمکن مالی مطرح نیستند و افراد تنها با سرمایه کافی می‌توانند اقدام به مهاجرت به فرانسه نمایند. با داشتن این ویزا می‌توانید به راحتی به کشورهای حوزه شنگن سفر کنید. بزرگ‌ترین عیب این روش مهاجرتی نداشتن مجوز برای کار در فرانسه است.

 

ایجاد کسب و کار در فرانسه

در صورت ارائه یک بیزنس پلن قوی و راه اندازی کسب و کار در کشور فرانسه می‌توانید ویزای کاری دریافت نمایید. برای دریافت این ویزا سرمایه اولیه کسب و کار شما بایستی حداقل ۳۰۰ هزار یورو باشد. این ویزا اعتبار ۴ ساله دارد و علاوه بر خود فرد برای همسر و فرزندان او نیز صادر می‌شود.

در صورت سودده بودن کسب و کار فرد می‌تواند ویزای مهاجرت به فرانسه را تمدید کرده و پس از ۵ سال نیز اقامت دائم دریافت کند.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک

یکی دیگر از روش‌های مهاجرتی خرید ملک در فرانسه است. در ابتدا باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که تنها با خرید ملک نمی‌توان اقامت کشور اسپانیا را به دست آورد. برای این مظنور بایستی ابتدا ویزای تمکن مالی دریافت کرده و سپس اقدام به خرید ملک کنید.

برای خرید ملک در فرانسه باید علاوه بر سرمایه کافی، ۱۸ سال سن داشته و آدرس مشخص در فرانسه (خانه یا هتل) داشته باشید. خرید ملک در فرانسه تقریبا ۱۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار یورو هزینه خواهد داشت.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به فرانسه ازدواج با یک فرد فرانسوی یا دارای تابعیت فرانسه است. فرد فرانسوی باید تمکن مالی کافی داشته باشد تا از همسر خود حمایت کرده و هزینه‌های زندگی او را پرداخت کند. با توجه به کلاهبرداری و سواستفاده از این روش، اداره مهاجرت فرانسه سخت گیری بسیار زیادی در این زمینه نشان می‌دهد.

پس از ازدواج زوجین برای همسر خارجی ویزای موقت یک ساله صادر می‌شود و پس از آن بررسی‌ها و مصاحبه‌هایی صورت می‌گیرد تا دولت از صوری نبودن ازدواج مطمئن شود. در صورت اثبات واقعی بودن رابطه زوج و زندگی مداوم آن‌ها با یکدیگر برای ۴ سال، همسر خارجی می‌تواند اقامت دائم خود را دریافت نماید.

 

مهاجرت با تولد فرزند به فرانسه

برخی از افراد تصمیم می‌گیرند که برای دریافت اقامت و مهاجرت به فرانسه از روش تولد فرزند استفاده کنند. برخی از کشورها در صورت تولد فرزندی در خاک آن کشور بدون هیچ قید و شرطی تابعیت را به نوزاد متولد شده اعطا می‌کنند.

اما این قانون در کشور فرانسه وجود ندارد و تابعیت تنها به فرزندانی داده می‌شود که والدین آن‌ها فرانسوی باشند یا به اصطلاح خون فرانسوی داشته باشند. پس می‌توان گفت که دریافت اقامت و مهاجرت به فرانسه از این طریق امکان پذیر نیست.

 

مهاجرت به فرانسه با دریافت ویزای همراه

در صورتی که فردی ویزای کشور فرانسه را داشته باشند، یکی از اعضای خانواده او نیز می‌تواند ویزای همراه دریافت کرده و به فرانسه مهاجرت کند. مهاجرت به فرانسه از این طریق معایبی دارد که از آن‌ها می‌توان به عدم مجوز برای کار و عدم امکان استفاده از خدمات شهروندی همچون بیمه و… اشاره کرد.

البته پس از ورود به کشور فرانسه می‌توانید ویزای خود را به ویزاهای دیگر همچون ویزای تحصیلی تغییر دهید. ویزای همراه در ابتدا به صورت یک ساله صادر می‌شود اما پس از آن می‌توانید تا ۵ سال ویزای خود را تمدید کنید. در صورتی که قصد تبدیل ویزای همراه خود را دارید، بهتر است با متخصصان مجموعه دانتل کو مشورت نمایید تا بهترین راهکار را به شما ارائه دهند.

 

مهاجرت به فرانسه از طریق هنر

افراد هنرمند که قصد مهاجرت به فرانسه را دارند، می‌توانند با دریافت پاسپورت تلنت به کشور فرانسه مهاجرت کنند. این پاسپورت ۴ سال اعتبار دارد و علاوه بر خود فرد برای خانواده او نیز صادر می‌شود. با دریافت این ویزا فرد می‌تواند در فرانسه کسب و کار هنری راه اندازی کند و همسر و فرزندان او نیز اجازه کار و تحصیل خواهند داشت.

هنرمندان معروف می‌توانند برای مهاجرت به فرانسه از ویزای هنرمندان جهانی و مشهور استفاده نمایند. مدارک لازم برای برای دریافت پاسپورت تلنت به شرح زیر هستند.

  • مدرک اثبات توانایی مالی
  • عدم سوسابقه
  • داشتن بیمه با ارزش حداقل ۳۰ هزار یورو
  • فرم درخواست ویزا

 

مهاجرت به فرانسه با پناهندگی

یکی دیگراز روش‌ها مهاجرت به فرانسه پناهده شدن است. افرادی که در کشور خود به دلایل عقیدتی، مذهبی، جنسیت و… با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و امنیت جانی ندارند، می‌توانند به کشور فرانسه رفته و پناهنده شوند. فرانسه جز کشورهای پناهده پذیر است اما با این حال افراد پس از پناهندگی شرایط خوبی در این کشور نخواهند داشت.

از سوی دیگر برای ورود به فرانسه بایستی به صورت غیرقانونی سفر کنید که بسیار خطرناک است. این روش مهاجرتی توسط مجموعه دانتل کو توصیه نمی‌شود. بهتر است برای مهاجرت به فرانسه با مشورت گرفتن از متخصصان مجموعه دانتل کو روش‌های قانونی را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

 

مهاجرت به فرانسه با شرکت در دوره‌های زبان

با شرکت در دوره‌های آموزش زبان فرانسوی می‌توانید به این کشور مهاجرت کنید. دوره‌های اموزش زبان از ۶ ماه تا ۲ ساله برگزار می‌شوند. پس از یادگیری زان فرانسوی و ردیافت مدرک دو راه پیش رو دارید. یا می‌توانید برای تحصیل در فرانسه اقدام کره و یا به استان کبک کانادا مهاجرت کنید. امکان پیدا کردن شغل در فرانسه نیز از این طریق وجود دارد.

برای مهاجرت به فرانسه از طریق شرکت در دوره‌های زبان تنها کافیست دانشی نسبی در زبان فرانسوی داشته باشید و همچنین از توانایی مالی نیز برخوردار باشید. افراد با سابقه کاری شانس بیشتری برای دریافت ویزا و شرکت در دوره‌های زبان دارند. هزینه شرکت در دوره‌های زبان فرانسه ۸۰۰ تا ۱۸۰۰ یورو برای هر ترم تحصیلی می‌باشد.

 

مهاجرت با شرایط خاص به فرانسه

ویزای های کارآفرینی و هنر جز شرایط خاص قرار می‌گیرند. در ویزای کارآفرینی نیزای به داشتن مدرک زبان فرانسوی و همچین حضور مداوم در فرانسه نیست. تنها با داشتن بیزنس پلن قوی و سوددهی کسب و کار اقامت به شما داده می‌شود. افراد متقاضی دریافت ویزای هنر نیز باید بتوانند با هنر خود در فرانسه کسب و کار راه اندازه و به رشد اقتصادی کمک کنند.

 

هزینه مهاجرت به فرانسه

یکی از مهم ترین مسائل در هنگام مهاجرت به فرانسه هزینه‌های دریافت ویزا و به طور کل هزینه مهاجرت است. از همان شروع درخواست ویزا باید هزینه‌هایی را پرداخت کنید که با توجه به نوع ویزا متفاوت است. به طور کل باید گفت که داشتن تمکن مالی برای مهاجرت به اسپانیا شرط اصلی است.

علاوه بر هزینه ویزا شما باید شهریه دانشگاه را نیز بپردازید و یا سرمایه کافی برای ایجاد کسب و کار یا سرمایه گذاری را در اختیار داشته باشید. هزینه هر یک از ویزاهای مختلف به شرح زیر می‌باشد.

  • ویزای کوتاه مدت شنگن ۸۰ یورو
  • ویزای بلند مدت ۹۹ یورو
  • ویزای تحصیلی ۵۰ یورو
  • ویزای ترانزیت ۸۰ یورو

 

هزینه زندگی در فرانسه

علاوه بر هزینه مهاجرت و هزینه‌های دریافت ویزا پس از مهاجرت به فرانسه باید هزینه‌های زندگی در این کشور را نیز بپردازید. هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه متفاوت است اما به طور کل می‌توان گفت که فرانسه جز کشورهای گران قیمت است. بیش‌ترین سهم هزینه زندگی به اجاره مسکن اختصاص دارد.

هزینه اجاره خوابگاه یا اقامتگاه دولتی در حدود ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو و اجاره آپارتمان ۵۰۰ تا ۹۰۰ یورو می‌باشد. به طور کل پس از مهاجرت به فرانسه برای اجاره مسکن باید در حدود ۳۶۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه کنید. سایر هزینه‌های زندگی در فرانسه به شرح زیر هستند.

  • خرید مواد غذایی ۵۷۰ یورو ماهانه
  • حمل و نقل ۵۵ یورو ماهانه
  • بیمه ۳۰ یورو ماهانه
  • آب و برق و گاز ۱۵۰ یورو ماهانه
  • اینترنت ۲۸ یورو
  • بلیت سینما ۱۰ یورو

 

هزینه زندگی در شهرهای مختلف فرانسه

همانطور که گفته شد هزینه زندگی در شهرها مختلف فرانسه متفاوت است. برخی از شهرها همون پاریس گران‌قیمت تر هستند اما به دلیل مرکز شهر بودن دستسی و امکانات بهتری خواهید داشت. هزینه‌های زندگی در دو شهر مهم فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

پاریس

پاریس پایتخت فرانسه است که علاوه بر آب و هوای مطلوب و مکان‌های تفریحی و دیدنی، از موقعیت‌های شغلی متعددی نیز برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از مهاجران پاریس را به عنوان شهر محل زندگی خود انتخاب می‌کنند.

اما هزینه زندگی در این شهر گران قیمت‌تر از سایر شهرهاست. اجاره آپارتمان یک خوابه در پاریس در حدود ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه است. همچنین برای حمل و نقل نیز باید در سال ۳۴۰ یورو پرداخت نمایید.

مارسی

مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه است که جز شهرهای بسیار قدیمی و توریستی نیز محسوب می‌شود. مارسی نسبت به پاریس ارزان قیمت تر است به طوری که اجاره آپارتمان در این شهر تقریبا ۵۵۰ یورو می‌باشد. به طور کلی هزینه زندگی یک خانواده چهار نفره را می‌توان در حدود ۳۵۰۰ یورو برآورد کرد. هزینه تقریبی زندگی در سایر شهرها پس از مهاجرت به فرانسه به شرح زیر می‌باشد.

  • لیون ۱۵۲۰ یورو
  • نیس ۱۶۵۰ یورو
  • تولوز ۱۵۰۰ یورو
  • نانت ۱۴۰۰ یورو
  • استراسبورگ ۱۴۸۰ یورو
  • بوردکس ۱۵۰۵ یورو
  • مون پلیه ۱۴۱۵ یورو

 

ارزان ترین شهرهای فرانسه

  • لیل
  • متز
  • لیموژ
  • گرنوبل
  • سنت کوئنتین
  • برست از شهرهای ارزان برای مهاجرت به فرانسه
  • کان
  • پواتیه

 

دریافت اقامت دائم فرانسه

پس از مهاجرت به کشور فرانسه از طریق روش‌هایی همچون تحصیلی و کاری بسیاری از مهاجران به دنبال اینند که اقامت دائم دریافت کرده و زندگی خود را در این کشور ادامه دهند. مهاجران با پیدا کردن کار در کشور فرانسه و حضور مداوم ۵ ساله می‌توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

توجه داشته باشید که در صورت ترک کردن کشور فرانسه به صورت پی در پی اقامت دائم به شما داده نمی‌شود و یا حتی در صورت دریافت نیز باطل خواهد شد. پس از دریافت اقامت دائم و مهاجرت به فرانسه می‌توانید از خدمات متعدد این کشور استفاده کنید اما در اموری همچون انتخابات اجازه شرکت ندارید.

چند سال پس از دریافت اقامت دائم و دارا بودن شرایط می‌توانید شهروندی فرانسه را نیز کسب کنید. توجه داشته باشید که دریافت اقامت دائم و شهروندی چندان راحت نیست و پیچیدگی‌های خود را دارد. پس بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا با مشکل مواجه نشوید.

 

بهترین راه مهاجرت به فرانسه

دغدغه اصلی متقاضیان مهاجرت آگاهی از بهترین روش برای مهاجرت به فرانسه است. در این مورد باید گفت که بهترین روش وجود ندارد و این شرایط هر فرد است که بهترین و راحت ترین راه را تعیین می‌کند. ممکن است یک روش به ظاهر سخت و پیچیده برای فردی بهترین راه باشد و در سریع‌ترین زمان جواب دهد.

برای این منظور باید شرایط شما توسط متخصصان این حوزه بررسی شود تا بهترین روش را انتخاب کرد. متخصصان مجموعه دانتل کو می‌توانند در این زمینه یاری‌تان کنند.

 

مشاوره مهاجرت به فرانسه

فرانسه کشوری صنعتی و توسعه یافته است که شرایط عالی برای زندگی دارد و افراد می‌توانند با استفاده از روش‌های متعدد برای مهاجرت به فرانسه اقدام نمایند. فرانسه کشوری گران قیمت است اما با انتخاب شهرهای کوچک و حومه‌ای می‌توانید هزینه‌های زندگی در این کشور را به صورت چشم گیری کاهش دهید.

مهاجرت یک فرایند طولانی است که جزییات بسیار مهم و پیچیدگی‌هایی دارد. در صورت عدم اطلاع کامل از شرایط و ضوابط مهاجرت به فرانسه ممکن است متحمل ضررهای مالی و زمانی شوید و به دلیل بهم خوردن برنامه‌هایتان با مشکلات جدی مواجه شوید. به همین دلیل بسیار مهم است که از افراد متخصص کمک بگیرید تا شما را آگاه کنند. مشاوران و متخصصان مرکز مشاوره تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا یاری‌تان کرده و در این مسیر همراه شما باشند.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مهاجرت به فرانسه می‌توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

  1. هزینه مهاجرت به فرانسه چقدر است؟

    هزینه مهاجرت با توجه به روش مهاجرتی شما متفاوت است. برای مثال برای مهاجرت با سرمایه گذاری باید 30 تا 40 هزار یورو سرمایه داشته باشید اما در روش تحصیلی تنها باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنید. هزینه مهاجرت به فرانسه در روش‌های مختلف در طول مقاله گفته شده است.

  2. آیا می‌توان با تولد فرزند اقامت فرانسه را به دست آورد؟

    خیر فرانسه از قانون اصل خون پیروی می‌کند و تنها به دلیل تولد در خاک فرانسه تابعیت نمی‌دهد.

  3. آیا با ازدواج می‌توان به فرانسه مهاجرت کرد؟

    بله پس از ازدواج ویزای یک ساله به شما تعلق می‌گیرد و پس از آن نیز در صورت واقعی بودن ازدواج و زندگی مشترک برای چهار سال اقامت دائم به شما داده می‌شود.

    منبع: مهاجرت به فرانسه





:: برچسب‌ها: مهاجرت به فرانسه 2023 ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: